Tuesday, October 2, 2012

Japanese

 Japanese is an interesting and beautiful language, and it has special connections to my native language - Chinese.  The primary goal for my learning of Japanese is to assist my study and research of Japanese art and culture. I love the byobu, maki-e, ukiyo-e etc. Moreover, I am also fond of Japanese food. I went to Japan for ten days this summer and found it is really a nice country. I especially love Kyoto, and I think it might be the best city in Asia or even in the world for art historians! I will try my best to learn Japanese language and art :D.



10 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. 高瑞迎,你好!我叫李煥晶。我是聖母大學的學生。你是第一次來美國嗎?

    はじめまして!わたしもちゅごくじん。

    ReplyDelete
    Replies
    1. こんいちわ!Not the first time, the second. 2010年に アメリカ へ きました。

      Delete
  3. ガオさん! お元気ですか? 私も,日本が好きです。 日本の食べ物はとても好きです。おすしとおさしみがすきですか? 東京で、つきじへいきましたか?楽しいでした。おいしいでした。

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokoさん、こんばんは!元気です!はい、日本の食べ物 わ とても 美味しいですが、東京で レストラン へ y生きませんでした、美術館 へ 行きました。

      Delete
  4. 你好、ガオさん!わたしも中国語おはなします。
    今年の夏、日本のどこえいきましたか?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ごめん、**日本のどこへいきましたか^^;

      Delete
    2. こんにちわ!東京と越後と名古屋と奈良と京都 へ yいきました!

      Delete
    3. はい、八月に いきました!

      Delete
  5. 日本は面白いです! それはあなたがそんなに楽しい時間を過ごしたように見えます!

    ReplyDelete